Welpen

Welpen verstop je in de rimboe!

Ben je tussen de 7 en de 11 jaar en heb je zin om op avontuur te gaan? Dan ben je welkom bij de welpen. Elke week beleef je samen met vrienden en vriendinnen wel wat nieuws. Wat dacht je bijvoorbeeld van speurtochten, spellen of geheimschrift ontcijferen?

Ook gaan we verschillende keren per jaar op kamp. Bijvoorbeeld een winterkamp of het groepsweekend. Welpen overnachten altijd in een gebouw. Het hoogtepunt is het jaarlijkse zomerkamp, dat bijna een week duurt en altijd een avontuurlijk thema heeft. Redenen genoeg om eens bij de welpen te komen spelen.

Frankendael heeft twee welpenhordes, één op maandagavond en één op woensdagavond, beide van 18.30 uur tot 20.00 uur.

Voor je ouders

De welpen beleven samen met de figuren uit Jungleboek de spannendste avonturen. Bij het spelen aan de hand van een thema gebruiken de welpen hun fantasie en dit draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen. De welpen leren samen te werken en zelf initiatief te nemen. Dit alles gebeurt onder leiding van deskundige vrijwilligers.

Kom je een keer kijken?

Je kunt drie keer komen kijken bij de welpen. De welpen hebben soms een wachtlijst. Voor meer informatie over de wachttijd en over het komen kijken, kun je contact opnemen met de leiding via welpen@scoutingfrankendael.nl