Verkenners

Durf jij via een apenbrug het water over te steken?

De verkenners van Scouting Frankendael zijn jongens en meiden van 11 tot 15 jaar. Wij hebben elke vrijdagavond opkomst van 19.00 – 21.00 uur.

Tijdens opkomsten doen we allerlei leuke, gave, spannende dingen. Zo bouwen we onze eigen katapulten om daarna een waterbalonnengevecht te houden, of maken we ons eigen kampvuur. Ook lopen we regelmatig een hike, of spelen we een potje softbal. Naast onze reguliere opkomsten gaan we ook een paar keer per jaar op kamp.

Eén van de hoogtepunten is het zomerkamp. Verkenners kamperen, meestal in een tent, maar bij mooi weer onder de blote sterrenhemel. We bouwen onze eigen keuken (pionieren) waarin we onze eigen maaltijd koken. Avondspelen, droppings, hikes, kampvuur bouwen, het gebeurt allemaal tijdens ons zomerkamp.

Voor je ouders

Scouts zijn jongens en meiden van 11 tot 15 jaar. Zij trekken erop uit in de echte wereld. Het buitenleven trekt steeds meer. De maatschappij wordt verkend en scouts leren daarbij op spelenderwijs hun eigen verantwoordelijkheid in te nemen. Scouts zijn relatief zelfstandig en leren samen te werken met anderen in de groep. Zo worden ze voorbereid op de volgende speltak waarin hij/zij zelf activiteiten gaat organiseren.

Wil je een keer komen kijken?

Je bent van harte welkom om een keer te komen kijken bij de scouts. Wil je een keer langskomen? Neem dan contact op met de leiding: frankendaelscouts@gmail.com